Porsche - 1977 Porsche 911 S Matching nrs
Porsche 911S 2.7L
Top originele auto
Een van de weinig overgebleven echt originele 911’s uit de 70’er jaren. De zilver metallic lak contrasteert schitterend met de groen getinte ramen en de zwarte details op deze auto. De gedeeltelijk originele lak geeft de auto een mooie patina. Deze matching nummers 911S die nieuw geleverd is in de Verenigde Staten, is ca. 10 jaar geleden naar Nederland gehaald. De auto heeft tijdens zijn verleden in de VS langere tijd in een opslag gestaan. Deze auto is indertijd door een liefhebber besteld met opties als het elektrische schuifdak, licht metalen 15” Fuchs velgen, elektrische ramen, zwarte sierlijsten en een sportstuur.
Deze auto is nog steeds compleet met alle accessoires zoals de originele toolkit, de krik, het originele reservewiel en de compressor. In de bijbehorende documenten map zitten de originele boekjes, het Porsche geboortecertificaat, kopie van de title, taxatie en diverse facturen.
Recent is de 2.7 motor bij Porsche specialist Speed Service in Sittard gereviseerd. Na inbouw van de motor en versnellingsbak is er een grote onderhoudsbeurt aan de Porsche doorgevoerd.
Deze 911S heeft een Nederlandse registratie.
- Originele gebruiksaanwijzing
- Origineel serviceboekje
- Originele map tbv boekjes
- Krik
- Compressor
- Toolkit
- Geboortecertificaat
- Map met rekeningen etc.
In augustus 1973 vervingen de 911 (150 pk), 911S (175 pk) en de 911 Carrera (210 pk) de oudere T-, E-, S- en RS-modellen. Vanaf dit modeljaar 1974 werden er drie significante wijzigingen aangebracht. Allereerst werd de motorinhoud van alle modellen verhoogd tot 2687 cc waardoor er een hoger koppel beschikbaar kwam. Daarnaast werden er nieuwe bumpers gemonteerd conform de US regels omtrent aanrijdingen bij lagere snelheden. Als derde verandering werd er vanaf 1974 gebruik gemaakt van K-Jetronic CIS Bosch benzine injectie in de 911 en 911S modellen. De smalle wielkasten van de oudere 2.4L versies werden behouden maar de nieuwe 2.7 liter motor zorgde wel voor een verhoging van het vermogen.
De 911S uit 1974 leverde 175 pk (10 pk meer dan de E van vorig jaar). Omdat dit model werd voorzien van het nieuwe injectiesysteem beschikte de S ook over een breder koppel dat zijn maximale waarde (235 Nm) bereikt op 4000 toeren per minuut. Hierdoor verbeterde de rijbaarheid van de auto aanzienlijk aangezien men nu minder vaak hoefde te schakelen. Ook het benzineverbruik werd aannemelijk verbeterd hierdoor. In de Verenigde Staten werden er andere emissie eisen gesteld aan de 911S waardoor het vermogen van dit model voor de US markt werd teruggebracht tot 165 pk.
Aangezien de vraag naar meer vermogen bleef bestaan werd er gekozen om vanaf 1976 in alle 911 modellen de 3.0 liter motor uit de 930 turbo te gebruiken maar dan zonder de turbolader. Dit betekende helaas ook het einde van de 2.7 liter motor aangezien deze niet meer verder werd doorontwikkeld. De 2.7 liter boxermotor bleef tot 1977 in productie waarna deze werd afgelost door deze sterkere 3.0L motor.