• EN
  • DE
  • Fiat-850 El Sabry beach car
  • Fiat - 850 El Sabry beach car
schaduw

Fiat - 850 El Sabry beach car

Fiat
850 El Sabry beach car
1972
15.500,- Euro
Marge
Oranje met zwart interieur
14.039 km
843 cc, 4 cilinder, 4 versnellingsbak
37 pk

1972 Fiat 850 EL Sabry (1 van 80 ooit gebouwd)

Zeldzame Fiat buggy. Deze is in de jaren 70 door carrosseriebouwer GAMC gebouwd als tegenhanger van de VW buggy. Deze auto is gebouwd in 1972 en is hiermee een heel vroeg exemplaar uit het 1e jaar van productie.

Unieke buggy, door het lage bouwaantal zult u niet snel een 2e EL Sabry op de weg tegenkomen!

Deze EL Sabry is nog in een hele mooie originele conditie. Met de techniek van de Fiat 850 is het een auto die eenvoudig in onderhoud is en waarvan onderdelen nog redelijk goed verkrijgbaar zijn. 

Deze Fiat is voorzien van een nieuwe laag lak in de originele oranje kleur. Alle techniek werkt naar behoren. Het rijden van met deze zeldzaamheid is een belevenis, 

Nieuw is deze buggy uitgeleverd in Italie. De auto heeft nu een Nederlands kenteken, het oude Italiaanse kenteken waarin de voormalige Italiaanse eigenaren zijn vermeld, is nog aanwezig. 

Belt u ons gerust voor meer informatie over deze unieke buggy.

Coach builder G.A.M.C. Baldi, gevestigd in San Remo in Italie, stond bekend om zijn speciale micro cars op basis van de Fiat 500. Dit bedrijf werd opgericht door de 2 broers Elio en Giovanni Baldi die eerder verantwoordelijk waren voor de afdeling Abarth en de race activiteiten van Fiat.

In 1972 werd het prototype van de "beach car" GAMC EL Sabry voorgesteld en werd de productie gestart. In de daaropvolgende jaren werden er naar verluid 80 exemplaren geproduceerd. 

In 1973 kwam een van de meest "succesvolle" creaties van GAMC op de markt, de "Frog". Dit was een op Fiat 500 techniek gebaseerde microcar. Het doel was om een zo klein mogelijke functionele auto te aan te kunnen bieden. Met een lengte van 2,15m was deze nog 10cm korter dan de 1e Smart. De 'Frog' werd gepresenteerd als een oplossing voor de verkeersproblemen van de grote steden van de jaren 70, maar werd twee jaar later in al 1975 uit de markt gezet.Van dit model werden er uiteindelijk slechts ca. 300 gebouwd. De creaties van de gebroeders zijn nu zeer gezocht door verzamelaars van micro- en beach cars.