• EN
  • DE
  • Porsche-930 3.0 turbo 1976
  • Porsche - 930 3.0 turbo 1976
schaduw

Porsche - 930 3.0 turbo 1976

Porsche
930 3.0 turbo 1976
1976
129.900,- Euro
Marge
Zwart / lichtbruin lederen interieur
42.799 km
3.0L 6 cilinder boxer turbo, handgeschakeld 4 versnellingen
260 pk

Porsche 930 3.0 turbo (EU model) uit 1976
Duitse nieuw uitlevering, volledige historie bekend

De Porsche 911 turbo was en is tot op heden een iconische auto. De productiestart voor deze succesvolle modelreeks werd in 1975 gemaakt met een homologatieserie van 400 stuks. Het was destijds de snelste productie auto uit Duitsland. Vanwege het grote succes werd de modelreeks in 1976 gecontinueerd. Met enkele kleine aanpassingen werd de 930 3.0 turbo doorgebouwd. 

Dit exemplaar is in juni 1976 uitgeleverd bij dealer Hahn in Fellbach (Duitsland). Kort hierna werd de auto als nieuwe auto geexporteerd naar Zwitserland waar deze tot enkele jaren geleden heeft verbleven. De gehele historie van de auto is gedocumenteerd en samengebonden in een map met talloze facturen, overzichten en andere historische documenten.

Nieuw werd deze 930 turbo besteld met enkele zeer begerenswaardige opties zoals de nu immens populaire sportstoelen, het elektrische schuifdak en het turbo script op de zijkant. De lijst vermeld verder nog een elektrische verstelbare buitenspiegel aan de passagierzijde en de zogenaamde impact bumper dempers voor en achter. Origineel is deze Porsche Platinum Diamant metallic van kleur geweest. De auto is in het verleden opnieuw gelakt in de huidige lakzwarte kleur. De middenbanen van de voor- en achterzittingen zijn in het verleden vervangen voor zwarte stoffen exemplaren.

Aan alle onderhoudsrekeningen over de laatste 30 jaar is te zien dat de voorgaande eigenaren de auto steeds in optimale conditie hebben gehouden. In 2014 is de motor uitgebouwd en is deze gereviseerd, in 2016 is de versnellingsbak gereviseerd. De auto is altijd tot in de puntjes onderhouden. De talloze rekeningen geven hier een uitstekend beeld van.

Deze auto heeft een Nederlands kenteken.

Bel ons gerust voor meer informatie of het maken van een afspraak voor een bezichtiging. (Tel 06-51360813)

  • 2 sleutelsets
  • NL-registratie
  • Geboortecertificaat
  • Documentenmap
  • Compressor
  • Toolkit
  • Krik

De Porsche 911 G-modellen werden vanaf 1974 tot 1989 gebouwd en waren in verschillende uitvoeringen te verkrijgen. Zo was er de S, SC, Carrera en sinds 1975 ook de zeer geliefde en baanbrekende turbo. De turbo uitvoeringen werden gemaakt van 1975 tot 1989 en stonden bekend onder de typering 930. De 930 was gedurende de volledige productiereeks het absolute 911 top-model en was tijdens de introductie de snelste productieauto te koop in Duitsland.

De 930 werd vanaf 1975 tot 1977 geleverd met een 3.0 liter motor die 260 pk leverde. Om ervoor te zorgen dat het hoge vermogen op de weg gehouden kon worden werd de originele 911 drastisch aangepast. De vering werd onder handen genomen, grotere remmen werden gemonteerd en er kwam een sterkere versnellingsbak met 4-versnellingen. Een van de meest opvallende oplossingen was de karakteristieke ‘Walschwanzflosse’ (achterspoiler). Hierdoor kreeg de auto meer neerwaartse druk en werd de aanvoer van lucht naar de motor verbeterd. Bredere wielkasten en bredere banden zorgden voor meer grip en stabiliteit. Deze aanpassingen gaven de 930 een uniek en direct herkenbaar aanzicht.

Vanaf 1978 werd de cilinderinhoud vergroot naar 3.3 liter en werd de motor voorzien van een intercooler, hierdoor steeg het vermogen van de 930 naar maar liefst 300 pk. De achterspoiler werd licht gemodificeerd om ruimte te creëren voor de intercooler. Daarnaast werden de remmen geüpgrade gelijk aan die van de 917 raceauto.

Interessant feitje is dat de 3.0 modellen in de USA, Canada en Japan een lager vermogen van 245 pk hadden. De 3.3 liter motor in deze landen had een geknepen vermogen van 265 pk (vanaf 1986 282 pk). Vandaar dat de Europese modellen meer gewild zijn.