• EN
  • DE
  • Porsche-930 3.3 Turbo 1987
  • Porsche - 930 3.3 Turbo 1987
schaduw

Porsche - 930 3.3 Turbo 1987

Porsche
930 3.3 Turbo 1987
1987
110.900,- Euro
Marge
Zwart / zwart lederen interieur
62.184 km
3.3L 6 cilinder turbo 4 versnellingsbak
300 pk/ 221 kW

Porsche 930 Turbo uit 1987 
Slechts 62.000 km en in topstaat!

Als u op zoek bent naar een Porsche 3.3 turbo in collectorkwaliteit, dan is dit uw auto.

Deze black beauty vult uw complete checklist met positieve vinkjes, Techniek, lak, naden, interieur, instrumenten.... Check, check, check.....

Deze auto is in 1987 bij Porsche geproduceerd als Europesche uitvoering. De auto in de originele diepzwarte kleur A1A1 met zwart lederen interieur is nieuw geleverd met schuifdak, airconditioning, sperdifferentieel (40%), en alarminstallatie als fabrieksopties 

Nu 31 jaar later maakt deze 911 turbo met zijn geweldig krachtige uitstraling nog net zoveel of wellicht zelfs nog meer indruk als destijds.  

Motorisch is deze 3.3 turbo in excellente toestand. De originele matching nummers motor is kort geleden door een Porsche specialist onder handen genomen en verkeert in een uitzonderlijke staat. Ook de carrosserie van deze 911 is uitermate strak en de diepzwarte lak is over de hele auto in uitmuntende conditie zonder noemenswaardige krassen of andere beschadigingen. 

Het onderaanzicht van de auto, de bodem, ophangingen en motor zijn net als de rest van deze turbo smetteloos zoals op de ingesloten foto's te zien is.

Deze Porsche turbo heeft een Nederlands kenteken.

Een 911 turbo in deze conditie is een echte liefhebbersauto die veel harten sneller zal doen slaan, naast het mooie toekomstperspectief staat deze auto garant voor vele kilometers rijplezier 

Bel ons gerust voor meer informatie of het maken van een afspraak voor bezichtiging.
info@dreamgarage.nl  Tel: 0031 (0)43-3114158

  • Sleutelset
  • Toolkit
  • Boordmap
  • Origineel reservewiel
  • Krik

De Porsche 911 G-modellen werden vanaf 1974 tot 1989 gebouwd en waren in verschillende uitvoeringen te verkrijgen. Zo was er de S, SC, Carrera en sinds 1975 ook de zeer geliefde en baanbrekende turbo. De turbo uitvoeringen werden gemaakt van 1975 tot 1989 en stonden bekend onder de typering 930. De 930 was gedurende de volledige productiereeks het absolute 911 top-model en was tijdens de introductie de snelste productieauto te koop in Duitsland.

De 930 werd vanaf 1975 tot 1977 geleverd met een 3.0 liter motor die 260 pk leverde. Om ervoor te zorgen dat het hoge vermogen op de weg gehouden kon worden werd de originele 911 drastisch aangepast. De vering werd onder handen genomen, grotere remmen werden gemonteerd en er kwam een sterkere versnellingsbak met 4-versnellingen. Een van de meest opvallende oplossingen was de karakteristieke ‘Walschwanzflosse’ (achterspoiler). Hierdoor kreeg de auto meer neerwaartse druk en werd de aanvoer van lucht naar de motor verbeterd. Bredere wielkasten en bredere banden zorgden voor meer grip en stabiliteit. Deze aanpassingen gaven de 930 een uniek en direct herkenbaar aanzicht.

Vanaf 1978 werd de cilinderinhoud vergroot naar 3.3 liter en werd de motor voorzien van een intercooler, hierdoor steeg het vermogen van de 930 naar maar liefst 300 pk. De achterspoiler werd licht gemodificeerd om ruimte te creëren voor de intercooler. Daarnaast werden de remmen geüpgrade gelijk aan die van de 917 raceauto.

Interessant feitje is dat de 3.0 modellen in de USA, Canada en Japan een lager vermogen van 245 pk hadden. De 3.3 liter motor in deze landen had een geknepen vermogen van 265 pk (vanaf 1986 282 pk). Vandaar dat de Europese modellen meer gewild zijn.