• EN
  • DE
  • Ferrari-Ferrari 308 GTS Quattrovalve
  • Ferrari - Ferrari 308 GTS Quattrovalve
schaduw

Ferrari - Ferrari 308 GTS Quattrovalve

Ferrari
Ferrari 308 GTS Quattrovalve
1985
69.900,- Euro
Marge
Rood met zwart lederen interieur
94.033 km
2.927cc, 8 cilinder, 5-versn. handbak
240 pk

Ferrari 308 GTS QV uit 1985

Deze schitterende Ferrari 308 GTS Quattrovalvole is in 1985 nieuw uitgeleverd in Belgie.

In 1995, destijds 10 jaar oud, is deze auto naar Nederland gekomen. De laatste eigenaar, een groot liefhebber van Italiaanse auto's, heeft de 308 GTS QV in 2012 aangekocht. 

Vanaf nieuw is deze auto jaarlijks beperkt gebruikt. Gemiddeld genomen is er over de laatste 34 jaar, ca. 2.700 km per jaar mee gereden.

De auto verkeert in een hele mooie staat van onderhoud en staat klaar voor de nieuwe eigenaar om er vanaf dag 1 van te kunnen gaan genieten.

In januari 2018 heeft er bij Ferrari Munsterhuis te Hengelo groot onderhoud plaatsgevonden. Hierbij werd er niets aan het toeval overgelaten. Olie, filters, bougies, distributieriemen, versnellingsbakolie en remvloeistof zijn allen vervangen. Diverse motorpakkingen zijn vervangen evenals diverse koelwaterslangen, ruitenwissers, en de distributiekap en rotor. De dynamo werd gereviseerd en ook het airconditioningsysteem werd met een nieuwe compressor bij dit onderhoud weer volledig in oude glorie hersteld. 

Een dossier met de (onderhouds)geschiedenis van deze Ferrari is bij de auto aanwezig. De factuur van het recente groot onderhoud is eveneens ingesloten in deze documentenmap.

Bel of mail ons gerust voor meer informatie of het maken van een afspraak.

  • 2 sleutelsets
  • Car cover
  • Targadak cover
  • Origineel reservewiel
  • Documenten betreffende historie
  • Onderhoudsfacturen

De Ferrari 308 verving in 1975 de hedendaags zeer populaire 246 Dino. De 308 werd door Pininfarina getekend en voorgesteld op de Autosalon van Parijs in 1975 als uitbreiding op de Dino 308 GT4. Van 1975 tot 1977 werden de eerste 308 GTB’s gebouwd, deze hadden een koetswerk van glasvezel. Latere modellen werden allemaal van een stalen koetswerk voorzien.

Van 1977 t/m 1980 werden er twee uitvoeringen van de 308 gebouwd, de 308 GTB met een gesloten carrosserie en de 308 GTS met een targa dak. Enkel een paar auto’s in de 308 GTB serie werden voorzien van een droog carter systeem en dan alleen in de Europese uitvoering.

Vanaf 1980 kwamen de opvolgers van de 308 GTB/GTS op de markt. Van 1980 tot 1985 werd de 208 GTB/GTS gebouwd die een lager vermogen had. De cilinderinhoud werd teruggebracht tot 2 Liter. Deze motor is overigens de kleinste V8 die ooit gemaakt werd. Het vermogen liep hiermee terug tot 155 pk wat volgens velen te laag was voor een Ferrari.

Naast de lichtere 208 werd er van 1980 tot 1983 ook een 308 GTBi/GTSi geproduceerd die zoals de i in de naam al verklaard werd geleverd met een Bosch digiplex-injectiesysteem. Deze GTBi/GTSi modellen hadden ook een aanzienlijk lager vermogen dan de eerdere 308 GTB/GTS. Vandaar dat Ferrari in 1982 de 308 GTB QV (Quattro Valvole, vier kleppen per cilinder) lanceerde om aan de vraag naar meer vermogen te kunnen voldoen. De 308 GTB QV werd gebouwd tot 1985 waarna deze werd opgevolgd door de Ferrari 328.