• EN
  • DE
  • Ferrari-Ferrari 575M Maranello
  • Ferrari - Ferrari 575M Maranello
schaduw

Ferrari - Ferrari 575M Maranello

Ferrari
Ferrari 575M Maranello
2003
POA
Marge
Rosso Corsa met zwart lederen interieur
59.890 km
5.748cc V12 handgeschakeld met 6 versnellingen
515 pk

Ferrari 575M Maranello handgeschakeld (1 van 177 LHD)

  • Slechts 2 eigenaren sinds de nieuwlevering in Duitsland
  • Een van de 246 exemplaren met 6-traps handgeschakelde versnellingsbak
  • Felle Rossa Corsa uitvoering met zwart lederen interieur
  • Recent onderhouden en compleet met documentatie en accessoires

De 575M Maranello is een 2-zits, 2-deurs GT die gebouwd is door Ferrari vanaf 2002 tot 2006 en die door de jaren heen bekend is geworden als een aangename comfortabele auto om lange afstanden mee te rijden maar die ook heel sportief gebruikt kan worden! De 575M Maranello is volgens velen de best rijdende Ferrari Grand Tourer ooit gebouwd. Zowel rustig toeren op een zondagmiddag alsook meedoen aan een trackday zijn beide activiteiten die mogelijk zijn met deze schitterende rijmachine.

De Ferrari 575M levert ook voor hedendaagse standaarden nog buitengewone prestaties. De 5.748cc V12 motor levert maar liefst 515 pk waardoor de auto een top snelheid behaalt van 325 km/h. Dit paradepaard uit Maranello accelereert van 0-100 km/h in slecht 4.2 seconden.

Het speciale van de 575M is dat er af fabriek twee verschillende zes-traps transmissies beschikbaar waren. Een standaard handgeschakelde versnellingsbak én, voor de eerste keer leverbaar op een Ferrari V12, Magneti Marelli’s semi automatische ‘F1’ versnellingsbak. Bijna alle 575M Maranello’s werden geleverd met de F1 semi automatische bak, slecht het geringe aantal van 246 werden gebouwd met de handgeschakelde versnellingsbak. Van dit schamele handgeschakelde aantal zijn er maar 177 stuks geproduceerd die het stuur aan de linkerkant hebben zitten.

De handgeschakelde 575M die hier te koop wordt aangeboden is uitgevoerd met de zeldzame handgeschakelde bak. De auto is nieuw geleverd in Duitsland en Dream Garage heeft de auto aangekocht van de 2e Duitse eigenaar. Met nog geen 60.000 km ervaring is dit nog een heel fris exemplaar. Zowel het interieur als het exterieur van deze 575M Maranello zijn smetteloos. De lak is in topstaat zoals te zien op de foto's op deze site.
De auto is volledig compleet met alle originele sleutels, het originele ingevulde serviceboekje in de originele map en met het originele boordgereedschap.

De auto s bij Ferrari Antwerpen volledig nagelopen en geserviced. Men heeft een grote servicebeurt verricht en de aandrijfriemen zijn vervangen. Rondom is de auto voorzien van 4 nieuwe banden in de originele door Ferrari geadviseerde specificatie. De service en vervanging van de aandrijfriemen is bij Ferrari Antwerpen gebeurt.

Met zijn gewilde opties en pure Ferrari erfgoed is deze onmiskenbaar mooie 575M een ode aan zijn Berlinetta afkomst met een V-12 motor voorin en aandrijving op de achterwielen. Een handgeschakelde 575M is een waardige aanvulling voor iedere collectie als toekomstige klassieker of als spannende weekend tourer.

Bel of mail ons voor meer informatie betreffende deze schitterende Ferrari: info@dreamgarage.nl of tel. 043-3114158.

  • 2 originele sleutels met 3 afstandsbedieningen
  • Serviceboekje
  • Gebruikershandleiding
  • Handleiding audiosysteem
  • Originele lederen handleidingen map
  • Originele boordgereedschap in lederen koffer

Ferrari 575M Maranello

De Ferrari 575M Maranello is een 2-zits GT van het Italiaanse automerk Ferrari en werd voor het eerst voorgesteld op de Autosalon van Genève in 2002 als opvolger van de Ferrari 550 Maranello. De 575M Maranello is een bijgewerkte versie van de 550 Maranello, met een door Pininfarina aangepaste styling. De motor bleef net als bij de 550 een V12 die vooraan werd gemonteerd, maar werd zoals de naam aangeeft vergroot van ongeveer 5500 cc voor de 550 Maranello naar 5750 cc voor de 575M. De M in de naam staat voor modificata (gewijzigd in het Italiaans) en staat voor de andere wijzigingen ten opzichte van de 550, op zowel mechanisch als stilistisch vlak. De benaming ‘Maranello’ is uiteraard een verwijzing naar de thuisbasis van Ferrari. In totaal zijn er, inclusief de 599 Superamerica varianten, 2.056 575M Maranello’s gebouwd. Van de linksgestuurde handgeschakelde uitvoering zoals deze auto bij Dream Garage zijn er slechts 177 exemplaren gebouwd. De 575M werd medio 2006 afgelost door de Ferrari 599 GTB.

Cijfers
Vermogen: 515 pk @ 7250 tpm
Motor: 5748 cc, in een hoek van 65° geplaatste V12
Lengte: 4555 mm
Breedte: 1935 mm
Hoogte: 1277 mm
Droog gewicht: 1730 kg

575 GTC
In 2003 werd speciaal voor privéteams die deelnamen aan de GT-kampioenschappen zoals de FIA GT een circuitversie van de 575 ontwikkeld. De C van GTC staat dan ook voor competizione, competitie. De cilinderinhoud werd vergroot tot 5.997 cc en de wagen werd gebouwd met lichtere materialen. Het vermogen van de 575 GTC kwam op 605 pk te liggen. In 2004 besloot Ferrari om enkele wijzigingen van de GTC ook beschikbaar te maken op de straatversie van de 575.

Superamerica
Net als van de 550 Maranello werd ook van de 575 een open variant gebouwd. De 575 Superamerica is een gelimiteerde versie en Ferrari besloot om de prestigieuze naam Superamerica nog eens te gebruiken. Superamerica werd in de jaren 50 en 60 gebruikt voor de meest exclusieve versies van verschillende Ferrari's. De Superamerica uitvoeringen zijn inmiddels gezochte collector auto's.