• EN
  • DE
  • MG-MG MGA Roadster 1500
  • MG - MG MGA Roadster 1500
schaduw

MG - MG MGA Roadster 1500

MG
MG MGA Roadster 1500
1957
39.900,- Euro
Marge
British racing green / creme leder
1.600 CC, 4-cilinder met 4-versnellingsbak
57 kW / 77pk

MG MGA Roadster 
Schitterend racing green met contrasterend creme interieur.
Top restauratie

Een echte Britse classic, deze MG MGA roadster.
Het rijden in deze roadster is een waar genoegen. Ongefilterd en puur rijplezier. Zowel technisch als optisch is deze roadster in top conditie. 
Deze MGA is lange tijd in het bezit geweest van de laatste eigenaar. Enkele jaren geleden volledig gerestaureerd door een van de top restauratiebedrijven van Nederland. Uit het (foto)verslag van deze restauratie blijkt dat werkelijk alles onder handen is genomen. Het resultaat mag er zijn. Alle naden van het plaatwerk zijn exact op maat. De groene lak heeft een hele mooie diepe glans. Het chroom is subliem. De lederen bekleding en tapijten zijn nauwgezet vernieuwd. Voorzien van een nieuwe softtop, bijpassende insteekramen en een tonneau-cover, is deze MGA helemaal compleet. U hoeft zelf alleen nog maar in te stappen, weg te rijden en te genieten van mooie ritten! Deze auto heeft een Nederlands kenteken.

  • NL-kentekenbewijs
  • MGA Handboek
  • Restauratieverslag
  • Documentenmap
  • Tonneau-cover
  • Krik
  • Diverse boeken over MGA
  • Werkplaatshandboek

MG MGA
De MGA is van 1955 tot 1962 door MG in Engeland geproduceerd.

De MGA was de opvolger van de MG TF 1500 Midget en brak volledig met de styling van MG's eerdere sportauto's. Op 26 September 1955 werd de MGA officieel aan het publiek voorgesteld op de autosalon van Frankfurt. In totaal zijn er 101,081 stuks verkocht tot het eind van de productie in juli 1962. Het overgrote deel is verkocht buiten de grenzen van het Verenigd Koninkrijk. Slechts 5.869 auto's werden verkocht op de thuismarkt, het laagste percentage van alle Engelse auto's. De MGA werd opgevold door de MGB.

Het design van de MGA vond zijn oorsprong in 1951, MG designer Syd Enever ontwierp een gestroomlijnde body voor George Philips' TD Le Mans auto. Het probleem van deze auto was echter de hoge zitpositie. Een gevolg van het gebruik van het relatief hoge TD-chassis. Een nieuw laag. Een prototype van dit ontwerp werd getoond aan het hoofd van BMC, Leonard Lord. Hij zag geen brood in serieproductie van de auto omdat hij net 2 weken eerder een deal had gesloten met Donald Healey betreffende de productie van Austin-Healeys. Dalende verkopen van de traditionele MG modellen dwongen hem korte tijd later echter om op dit besluit terug te komen. Vanwege de grote overgang vanaf de voorgaande modellen werd de nieuwe auto MGA gedoopt, de 1e van een nieuwe serie MG modellen. Met de auto kwamer er ook nieuwe krachtbronnen. De bekende BMC B-serie motoren. Hierdoor kon de motorkap mooi laag worden gehouden 

Bron: Wikipedia