• EN
  • DE
  • Porsche-Porsche 911S
  • Porsche - Porsche 911S
schaduw

Porsche - Porsche 911S

Porsche
Porsche 911S
1976
Marge
Smaragdgroen diamant metallic / Kurk gekleurd lederen interieur
2.7L 6 Cilinder boxer, handgeschakeld 5 versnellingen
165 pk

Originele Porsche 911S (1976) 

In augustus 1973 vervingen de 911 (150 pk), 911S (175 pk) en de 911 Carrera (210 pk) de oudere T-, E-, S- en RS-modellen. Vanaf dit modeljaar 1974 werden er drie significante wijzigingen aangebracht. Allereerst werd de motorinhoud van alle modellen verhoogd tot 2687 cc waardoor er een hoger koppel beschikbaar kwam. Daarnaast werden er nieuwe bumpers gemonteerd conform de US regels omtrent aanrijdingen bij lagere snelheden. Als derde verandering werd er vanaf 1974 gebruik gemaakt van K-Jetronic CIS Bosch benzine injectie in de 911 en 911S modellen. De smalle wielkasten van de oudere 2.4L versies werden behouden maar de nieuwe 2.7 liter motor zorgde wel voor een verhoging van het vermogen.

De 911S uit 1974 leverde 175 pk (10 pk meer dan de E van vorig jaar). Omdat dit model werd voorzien van het nieuwe injectiesysteem beschikte de S ook over een breder koppel dat zijn maximale waarde (235 Nm) bereikt op 4000 toeren per minuut. Hierdoor verbeterde de rijbaarheid van de auto aanzienlijk aangezien men nu minder vaak hoefde te schakelen. Ook het benzineverbruik werd aannemelijk verbeterd hierdoor. In de Verenigde Staten werden er andere emissie eisen gesteld aan de 911S waardoor het vermogen van dit model voor de US markt werd teruggebracht tot 165 pk.

Aangezien de vraag naar meer vermogen bleef bestaan werd er gekozen om vanaf 1976 in alle 911 modellen de 3.0 liter motor uit de 930 turbo te gebruiken maar dan zonder de turbolader. Dit betekende helaas ook het einde van de 2.7 liter motor aangezien deze niet meer verder werd doorontwikkeld. De 2.7 liter boxermotor bleef tot 1977 in productie waarna deze werd afgelost door deze sterkere 3.0L motor.